Przegląd systemów CRM – Dlaczego warto poświęcić temu zagadnieniu trochę czasu i uwagi ? Wiele osób pracujących w sprzedaży, a zwłaszcza menadżerów staje przed dylematem – handlowiec powinien sprzedawać czy uzupełniać CRM ? Odpowiedź nasuwa się oczywiście sama. Nie możemy jednak zapomnieć, że brak notatek w systemie obsługi klienta, czyli właśnie CRM, nie mamy bazy wiedzy o naszych klientach. Taki brak wiedzy może nas często słono kosztować. nie da się jednak zapamiętać szczegółów każdej rozmowy, wszystkich numerów telefonów czy danych personalnych.
Przeczytaj również: Oprogramowanie księgowe – czy jest Tobie potrzebne?
Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław
Idealny CRM musi zatem, być intuicyjny w obsłudze mieć prosty interfejs, aby handlowiec mógł zarówno szybko dopisać notatkę jak i zerknąć jakie działania na konkretnym kliencie prowadzi kolega z zespołu. Przekonajmy się zatem co na ten moment oferuje rynek.
Po pierwsze jedne z bardziej znanych systemów w obszarze CRM proponuje nam firma SUGAR.
Jakie możliwości daje ten system ?
Przede wszystkim gromadzenie namiarów na klientów. Ponad to możesz podpiąć do systemu własny katalog produktów,. z poziomu systemu możesz także wysyłać oferty i e-maile. Handlowiec może ocenić szanse na sprzedaż. Możesz rejestrować każde spotkanie czy rozmowę telefoniczną z klientem. Sugar może być także w pełni zintegrowany z Twoimi social mediami czy systemem fakturowania.
Sprawdź nasza ofertę – Wirtualne Biuro Wrocław
Przegląd systemów CRM –
Druga propozycja jaką się zajmiemy to Pipedrive
Ten program stawia przede wszystkim na automatyzację procesów. Przede wszystkim widzisz z jakiego źródła przyszedł dany klient. Możesz w nim tworzyć szablony wiadomości czy PDF-y. W tym programie z łatwością zmierzysz i zanalizujesz przepływ klientów. Będziesz, zatem wiedział jak szybko Twoje działania prowadzone na kliencie przyniosły skutek. Bardzo wartościowa funkcja to możliwość synchronizacji tego CRM z telefonem oraz innymi aplikacjami. Zaraz po zakończonej rozmowie możesz zanotować jej efekt od razu w CRM. Synchronizacja powoduje, że od razu widzisz tak,że kto dzwoni i jaka jest szansa sprzedaży na tym konkretnym kliencie.
Kolejna bardzo istotna możliwość to planowanie spotkań. Możemy klientowi wysłać kalendarz, gdzie sam wybierze datę i godzinę spotkania. Ponad to kalendarz ten jest zsynchronizowany z kalendarzem Google
Ostatnia propozycja to BS4
Ten CRM, umożliwi Ci analizę sprzedaży, czy ułożenie terminarza zajęć dla wielu pracowników. Będziesz miał możliwość także archiwizacji plików i porządkowanie ich w podobny sposób jak na dysku twardym komputera. Ciekawy dodatek to komunikator wewnątrzfirmowy. Komunikator umożliwia wysyłanie krótkich wiadomości do innych pracowników firmy z różnych miejsc w systemie. Wiadomości można powiązywać z elementami programu m.in. kontrahentami, zadaniami, e-mailami. Ponad to Program umożliwia zarządzanie rezerwacjami zasobów firmy np. salami konferencyjnymi, autami służbowymi, projektorami itp. Pracownicy widzą kiedy dany zasób jest niedostępny i mogą zaplanować.
Przegląd systemów CRM –
Podsumowanie
Przedstawiliśmy trzy przykłady CRM-ów jakie możesz wybrać. Wszystko tak naprawdę zależy od Twoich potrzeb. Co ważne przed dokonaniem wyborów zastanów się czy wszystkie oferowane funkcje są Ci na pewno na ten moment potrzebne. Warto też wziąć pod uwagę barierę wejścia w system, czyli jego cenę
Warte uwagi: Oprogramowanie Prostej Spółki Akcyjnej
Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław