Jak cyfryzacja zmieniła łańcuch dostaw

Kliknij aby ocenić!
[Suma: 0 Średnia: 0]

Jak cyfryzacja zmieniła łańcuch dostaw? Czym jest cyfryzacja ? Zajrzyjmy do słownika PWN. Według jego definicji cyfryzacja to “rozpowszechnianie i popularyzowanie techniki cyfrowej oraz wprowadzanie na szeroką skalę infrastruktury elektronicznej”. Synonimem cyfryzacji jest oczywiście digitalizacja.Cyfryzacja kojarzy nam się przede wszystkim z ułatwieniami w firmie, Możemy szybko i wygodnie zapisać dużą ilość danych na twardym dysku komputera lub na pendriwie czy nawet w chmurze. Ułatwia to prowadzenie biznesu, przede wszystkim cyfryzacja wpływa pozytywnie na jakość komunikacji w firmie. Cyfryzacja wpływa też pozytywnie na procesy w logistyce. Jak cyfryzacja zmieniła łańcuch dostaw ?

Jak cyfryzacja zmieniła łańcuch dostaw

Jak cyfryzacja zmieniła łańcuch dostaw –

Filary procesów logistyki

  • Zarządzanie relacjami z klientami,
  • kierowanie obsługą klienta
  • zarządzanie popytem
  • realizacja zamówień
  • nadzór nad przepływem produkcji
  • zaopatrzenie,
  • rozwój i komercjalizacja produktu,
  • obsługa zwrotów.

Przeczytaj również: Ekonomia współdzielenia a wirtualne biura

Wpływ digitalizacji na obsługę klienta

Jak wiemy zarządzanie relacjami z klientem jest procesem, który ma na celu rozwijanie i utrzymywanie rozpoczętej współpracy. Na poziomie operacyjnym realizujemy plany strategiczne, a podprocesy wyglądają następująco. Proces zarządzania relacjami z klientem, możemy podzielić na następujące etapy:

  • zróżnicowanie klientów,
  • przygotowanie zespołu zarządzającego kategoriami lub segmentami,
  • wewnętrzna analiza kategorii konsumentów,
  • zdefiniowanie możliwości dla konkretnych kategorii,
  • opracowanie umowy dla towaru albo usługi,
  • realizacja porozumienia i pomiar wydajności oraz generowanie raportów rentowności.

Przed rozwiązaniami stosowanymi w dzisiejszych czasach, usprawnienia cyfrowe były jedynie abstrakcją, a w rzeczywistości to one stworzyły proces zarządzania relacjami z klientami. Dziś łatwiej jest zróżnicować klientów i tworzyć ich segmenty. Wszystko to właśnie dzięki cyfryzacji. Dlaczego ? Bo każdy nasz klient posiada konto ze zgromadzonymi informacjami na jego temat i historią zamówień. Pozwala to nam swobodnie oceniać potencjał zakupowy klienta oraz liczy jego rentowność

Jak cyfryzacja zmieniła łańcuch dostaw


Przed pojawieniem się tej możliwości informacje o klientach były gromadzone formie papierowej, ale prawdopodobnie nie było czasu, ani dobrego pomysłu na poprawną ewaluację, ze względu na ograniczenia ludzkiej natury. Obecnie istnieją odpowiednie programy i aplikacje, które są zdolne do tworzenia baz danych opartych na zapisie każdej sprzedaży.

Digitalizacja i Internet w służbie obsługi klienta

Obecnie obsługując klienta koncentrujemy się głównie na dostarczaniu informacji do klienta. Kupujących interesuje przede wszystkim dostępności produktów, terminy dostawy oraz szczegóły na temat przesyłki. Na poziomie operacyjnym odpowiedzialność w procesie polega na reagowaniu na zdarzenia zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Podprocesy wyglądają następująco: rozpoznanie zdarzenia, ocena sytuacji
i możliwości, implementacja rozwiązań, monitorowanie i raportowanie wydajności. Należy zauważyć, że działania dotyczące identyfikacji, ewaluacji i monitorowania były na niskim poziomie, ze względu na brak dostępności odpowiednich narzędzi.

Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław

Przed pojawieniem się Internetu koncentracja na kliencie także była mniejsza. Klient w celu zdobycia produktu lub usługi, musiał się pofatygować, aby go otrzymać. Jednym z powodów była mniejsza dostępność informacji na temat dóbr i usług w porównaniu do dzisiejszych czasów.

Jak cyfryzacja zmieniła łańcuch dostaw –

Firma Chemicals

Warto przedstawić przykład firmy Chemicals. W przeszłości klienci, którzy chcieli otrzymać dokumentację techniczną produktu musieli zadzwonić i złożyć zamówienie. Poszczególne karty katalogowe z dokumentacją były wtedy wysyłane pocztą tradycyjną do klienta, który kilka dni później, po otrzymaniu arkuszy, mógł sobie zdać sprawę, że te konkretne produkty nie spełniają jego oczekiwań. Wtedy musiałby zadzwonić, w czasie pracy obiektu i zamówić więcej arkuszy z dokumentacją techniczną. Obecnie klienci mogą zalogować się na stronie dow.com 24 godziny na dobę, wyszukać odpowiednie karty katalogowe, pobrać je i/lub wydrukować.

Warte uwagi: Wirtualne biuro a coworking

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *