Kim jest i w czym pomoże Ci influencer ? Zacznijmy od rzeczy najważniejszej – influencer marketing
to forma marketingu, w której główną rolę odgrywa influencer. To osoba komunikujący się ze swoimi odbiorcami
za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Jest to przykład marketingu w sieci. Chodzi tu oczywiście o Internet. Influencer steruje przekazem skierowanym do klienta. Wpływa tym samym na opinię potencjalnych konsumentów. Influencer może mówić o wszystkim, m.in. o marce, produkcie czy usłudze.
Przeczytaj również: Wirtualne biuro to różnorodność usług!
Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław
Jak dobrze wybrać influencera ?
Influencerów należy wybierać na podstawie wyświetleń lub najlepiej – faktycznych zasięgów w interesującej nas grupie docelowej. Warto poprosić o przedstawienie średniej liczby wyświetleń i interakcji z ostatnich miesięcy. Pamiętaj, że liczba subskrybcji nie przekłada się na liczbę wyświetleń. Warto wiedzieć, że o liczbie subskrypcji często decyduje algorytm określonej platformy.
Kim jest i w czym pomoże Ci influencer ? –
Jak dobrze ułorzyć sobie pracę z influencerem ?
Warto wiedzieć, że influencerzy często celowo wyświetlają relacje o określonych porach dnia – jest to część działań marketingowych. Planując kampanię musimy to wziąć pod uwagę. Utrzymanie stałości wyświetlania materiałów jest konieczne, by liczba wyświetleń zwiększała się. Jeśli w wyemitowanym materiale produkt lub usługa grają główną rolę, a uwaga twórcy przesadnie skupia się na ich prezentacji, na pewno zwiększy to kojarzenie marki. Jednocześnie istnieje ryzyko, że może to zniechęcić widzów do treści, a w konsekwencji – przełożyć się na gorsze wyniki sprzedażowe i pogorszenie reputacji marki w oczach konsumentów.
Polskie firmy przekonują się do Influencerów
Aby, przekonać Państwa do skorzystania z pomocy influencera posłużymy się badaniami przeprowadzonymi przez Reach a Blogger. Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2021. Wynika z nich, że “36,5% uczestników badania w ciągu ostatnich 6 miesięcy współpracowało z 1-2 influencerami, 27% nie współpracowało w tym okresie z żadnym influencerem, a 16,2% współpracowało z 3-5 influencerami. Co ciekawe, 9,5% klientów w ciągu ostatnich dwóch kwartałów współpracowało z dużą ilością ilnfulencerów: od 21 do 50 influencerów!”
Kim jest i w czym pomoże Ci influencer ? –
Co z efektywnością ?
Efektywność działań reklamowych realizowanych za pomocą influencerów, Można ocenić średnio na 6,7/10. Warto podkreślić. W zestawieniu z dość drogimi adsami Facebooka i Instagrama, Googla, Twittera czy Linkedin chyba wypadamy całkiem dobrze. Musimy pamiętać, że część klientów, zwłaszcza SMB e-commerce boryka się z wypracowaniem ROI w jakimkolwiek kanale, co zapewne kładło się cieniem na tej ocenie.
Warte uwagi: Oszczędność jaką zapewnia wirtualne biuro
Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław