Szacowanie ceny produktu nie musi być trudne

Kliknij aby ocenić!
[Suma: 0 Średnia: 0]

Jak oszacować cenę produktu ? Szacowanie ceny produktu nie musi być trudne. Ustalanie ceny na zupełnie nowy produkt, który dopiero wprowadzamy na rynek wydaje się być kwestią kluczową. Dlatego w tym artykule poruszymy właśnie tę kwestię. Co robić gdy wprowadzasz na rynek zupełnie nowy produkt czy usługę? Jak ustalić jego cenę ? Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej jeśli brak jest konkurencji na rynku. Wtedy z automatu możemy wykluczyć metodę analizy cen konkurencji.

Przeczytaj również: Jak rozumieć minimalny CIT ?

Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław

Szacowanie ceny produktu nie musi być trudne

Cena ma bardzo duże znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy nie mamy wcześniejszych doświadczeń z podobnymi produktami na rynku. Przede wszystkim dlatego, że w tym przypadku cena jest podstawowym miernikiem wartości i jakości naszego produktu.

Musimy wziąć pod uwagę, że istnieje jeszcze coś takiego jak cena referencyjna produktu czy usługi. Jest to cena, która kształtuje się w świadomości klienta. W praktyce oznacza to, że klient oczekuje, że ceny będą kształtowały się na pewnym poziomie w danym sektorze produktów. Innymi słowy trudno będzie nam wyprowadzić klientów z pewnych przekonań i przyzwyczajeń.

Jeśli natomiast chcemy ustalić cenę wyższą od ceny referencyjnej musimy przede wszystkim położyć nacisk na uświadomienie klientowi czym różnimy się od konkurencji. Jaką wartość dodaną ma nasz produkt czy usługa. Dokładnie poinformowany klient naprawdę jest w stanie zapłacić dużo więcej niż cena referencyjna, ale musi wiedzieć dlaczego. Przydatnym pojęciem w kontekście tego tematu jest pricing. Pozwala na dobre zarządzanie ceną danego produktu.

Utrudnieniem w ustaleniu dobrego punktu cenowego może być dla Ciebie na pewno brak doświadczenia w sprzedaży danego produktu czy usługi.

Szacowanie ceny produktu nie musi być trudne – Eksperymenty cenowe

Metody badania cenowej wrażliwości nabywców. W jakim stopniu do zakupu przyczyniła się cena, a w jakim inne zmienne? Obserwacja reakcji potencjalnych klientów na cenę nie zawsze jest precyzyjna.
Ponadto badacz nie jest w stanie kontrolować zmiennych zewnętrznych, np. działań marketingowych konkurentów, które to zmienne mogą bezpośrednio wpływać na percepcję ceny. Eksperymenty cenowe mogą być stosowane również wobec produktów już funkcjonujących na rynku. Podstawa do podjęcia decyzji o obniżce lub podwyżce ceny bądź też o zmianie wielkości opakowania przy zachowaniu dotychczasowej ceny.

Warte uwagi: Czym jest scoring kredytowy?


Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *