Czekolada prognozy i trendy na rynku – Rynek czekolady jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów spożywczych w Polsce. Polscy konsumenci bardzo lubią czekoladę. Nie przestali jej kupować nawet w pandemii Covid 19
Przeczytaj również: Wirtualne biura a kontrola skarbowa
Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław
Czekolada odporna na pandemii
Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego oraz wyliczenia serwisu portalspozywczy.pl, czekolada jest odporna na pandemię. Najlepiej świadczy o tym fakt, że produkcja czekolady w sierpniu 2020 roku była wyższa o 7,1% niż rok wcześniej i wyniosła 26,2 tys. ton. Co więcej , w ciągu ośmiu miesięcy 2020 roku produkcja czekolady wzrosła o 6,1% w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła 191 tys. ton.
Według danych firmy Nielsen wartość polskiego rynku czekolady w okresie listopad 2019 r. – październik 2020 r. osiągnęła wartość 7,64 mld zł. To daje wzrost na poziomie 2,5% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym Rok 2020, mimo pandemii, okazał się dobrym czasem dla czekolady. Jak może wyglądać kolejny rok?
Czekolada prognozy i trendy na rynku – Czego oczekuje obecnie konsument
Co bardzo ciekawe wzrostowy trend notuje ekologiczna czekolada . Jak ona powstaje i co ją wyróżnia ? . Klienci oczekują przede wszystkim starannie dobranego składu oraz certyfikowanych ziaren kakaowca. Ale to nie wszystko. – Ważne, by producent chętnie wdrażał u siebie dobre praktyki biznesowe. Klienci zwracają uwagę na krótki skład produktu. Jak zauważają analitycy rynku. – “Obecnie wyraźne dążenie firm do poprawy składu artykułów spożywczych. Co obejmuje nie tylko kategorię czekoladowych tabliczek, ale również batonów, orzechowych snacków czy napojów energetycznych. Można prognozować, że zdrowsze alternatywy słodyczy stopniowo będą wypierały ze sklepowych półek wysokosłodzone odpowiedniki.” Słodycze mają być ekologiczne, ładnie zapakowane i wyglądać naturalnie
Przeczytaj również: Czego może dotyczyć kontrola skarbowa?
Czekolada prognozy i trendy na rynku –
Jaką czekoladę lubią Polacy ?
Statystyczny Polak na słodycze z dodatkiem kakao wydaje około 190 zł rocznie. Najpopularniejszymi produktami są tabliczki czekolady (28,2% rynku) i praliny (27,2% rynku). Na dalszych miejscach znajdują się batony, wafle i figurki. Największy segment na polskim rynku jest obecnie wart sporo ponad 2 mld zł, ok. 2/3 pod względem wartości sprzedaży należy do czekolad mlecznych, a ok. 1/5 do czekolad gorzkich. Znacznie mniejszy udział stanowią czekolady białe oraz pozostałe.
Mleczna to niezmienne ulubiona czekolada Polaków. “Nie oznacza to jednak, że nie jesteśmy otwarci na nowości, które są siłą napędową rozwoju rodzimego rynku słodyczy. Widać to wyraźnie na sklepowych półkach z niezliczoną ilością wersji smakowych zwłaszcza w przypadku tabliczek – pełnych, z dodatkami czy nadzieniami, co jest ewenementem wśród krajów Europy Centralno-Wschodniej – konsumenci mogą wybierać spośród kilkuset różnych wariantów” – Mówi rzeczniczka prasowa Wedla
Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław