Silversi w e-commerce

Kliknij aby ocenić!
[Suma: 0 Średnia: 0]

Silversi w e-commerce – Biznes w branży e-commerce rozwija się jak nigdy dotąd. Sklepy internetowe rosną jak grzyby po deszczu. Kupowanie w sieci stało się normą – zwłaszcza dla pokolenia mileniansów, ale także seniorzy nie stronią już od e – sklepów

Osoby po 55. roku życia oczekują, że otrzymają zamówiony w sieci towar szybko, bezpiecznie oraz pod same drzwi. Choć punkty odbioru paczek cieszą się ogromną popularnością, to aż 92 proc. reprezentantów tej grupy wiekowej preferuje doręczenia do domu przez kuriera. Jako osoby z bogatym doświadczeniem życiowym decyzje zakupowe podejmują z rozwagą i ostrożnością. Wybierają te same produkty, które nabywali w sklepach stacjonarnych. Jak wynika z raportu e-Izby „Odpowiedzialny e-commerce 2021, aż 67% uważa, że na dokonywanie świadomych zakupów najbardziej wpływa szczegółowy i wyczerpujący opis produktów, co jest ważną wskazówką dla e-commerce pod kątem tworzenia oferty dla dojrzałych konsumentów.

Przeczytaj również: Darowizna nieruchomości a podatek

Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław

Silversi w e-commerce

Przeczytaj również: Czy wirtualne biuro jest legalne?

Profil klienta – silversa

Seniorzy przede wszystkim są wybredni albo – inaczej mówiąc – wiedzą, czego chcą. Mają swoje przyzwyczajenia i wymagania. Poszukują produktów, które są dobre jakościowo, sprawdzone (27%), ale także unikalne (24%) i dopasowane do ich potrzeb (20%). Mają swoje zaufane e-sklepy i często korzystają z popularnych platform e-commerce (9 na 10 ankietowanych silversów). Można powiedzieć, że nowym firmom czy markom – nieznanym seniorom z zakupów offline’owych – ciężko będzie zdobyć ich serca i portfele.

Jak zjednać sobie klientów 55+

Okazuje się, że droga może prowadzić przez inteligentne wsparcie procesu zakupowego. W jaki sposób? Silversi są wrażliwi na opinie osób bliskich (33%), sprzedawców (29%), a także innych internautów (16%). Chcąc skłonić dojrzałych konsumentów do zakupu, warto zatem zapewnić w e-sklepie łatwą i szybką możliwość kontaktu ze sprzedawcą, czy to w postaci chatu, chatbota, czy telefonu kontaktowego. Niezwykle ważna jest też widoczność opinii innych klientów, którzy kupili dany produkt. Dla seniorów, może się to okazać decydującym elementem, dzięki któremu wcisną przycisk „kup” na klawiaturze albo ekranie smartfonu.

Jeśli chcesz założyć firmę lub przenieść jej siedzibę możesz to teraz zrobić przez Wirtualne biuro Wrocław

Silversi w e-commerce – Kluczowe jest też oferowanie produktów w różnych przedziałach cenowych, silversi są bowiem wrażliwi na ceny i nie lubią przepłacać. Warto też pamiętać, że dojrzali konsumenci częściej niż inne grupy kupują, gdy im czegoś zabraknie, a dodatkowo deklarują też generalnie częstsze zakupy w sieci. Pomocne mogą być zatem przypomnienia o zbliżającym się terminie cyklicznych sprawunków wysyłane SMS-em lub mailowo. W szczególności może być to kluczowe dla kategorii spożywczej, zdrowia, ale i urodowej, gdzie seniorzy są bardzo aktywni zakupowo.

Warte uwagi: ABC sprzedaży w Internecie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *